PERKARA YANG PERLU DILAKUKAN SELEPAS MEMASANG PERISIAN SSDM PADA KOMPUTER YANG MENGGUNAKAN MS OFFICE ACCESS 2007
- Buka MS Office Access 2007 seperti biasa. Caranya klik START ... ALL PROGRAMS ... MICROSOFT OFFICE ... MS OFFICE ACCESS 2007 dan klik.
- Setelah MS Office Access 2007 dibuka, paparan mula adalah sepertimana di bawah ini.
- Klik 1 x pada butang Office ... lihat dalam bulatan merah di bawah.
- Satu paparan menu akan dipaparkan.
- Pada bahagian bawah paparan menu, anda akan dapat lihat 2 button fungsi iaitu Access Option dan Exit Access.
- Sila klik 1 x pada butang fungsi Access Option.
- Setelah butang fungsi Access Option diklik, satu paparan Access Option akan dipaparkan sepertimana rajah di bawah.
- Sila lihat pada bahagian kiri menu Access Option, klik 1 x pada pilihan Trust Center ...
- Seterusnya anda akan dapati pada bahagian sebelah kanan, anda akan dipaparkan dengan kemudahan penetapan Trust Center.
- Lihat pada bahagian bawah sebelah kanan, klik butang fungsi Trust Center Settings.
- paparan Trust Center akan dipaparkan.
- pada bahagian sebelah kiri, klik link Trusted Locations
- lihat pula sebelah kanan ... pada ruangan path ... pastikan ada alamat lokasi ssdm iaitu C:/SSDMver3 ... jika tiada ...
- klik add new location
- apabila butang add new location ...
- anda akan dipaparkan kotak masej Add New Location
- pada ruangan path, masukkan C:/SSDMver3
- tick pada kotak subfolder of this location are also trusted
- klik OK dan OK dan OK dan last sekali exit Ms Access 2007
No comments:
Post a Comment